Uppdatering

Nu var det snart en vecka sedan uppdatering så jag tänkte att det var dags att skriva några rader:)

Vi har som vanligt mycket att göra, dagarna är kortare och jag spenderar högst min tid framför datorn med att kika av mejlen och givetvis en kik för att se om Ninnis bebis kommit, men den verkar ha det gott i magen:)

Lite förändringar blir det i höst, vi kommer att köpa in fler köttdjur och öka upp den besättning vi har. Vi har också valt att byta ras från Hereford till Simmental. Hereforddjuren som vi har idag ska givetvis få stanna kvar men i framtiden kommer vi byta dessa mot simmental. Detta är en ny ras att sätta sig in i. Jag som var starkt motståndare till att byta ras från dessa härliga hereford:) men simmental verkar inte heller så dumt. Jag har ju aveln som stora intresse så vi ska som tidigare sträva efter en fin och hållbar avelsbesättning med en del semin.




Kommentarer
Postat av: Susihus

Håll tummarna för oss i helgen!

2009-10-02 @ 16:00:27
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin

Det gör vi, spännande att höra hur det har gått!!!!

2009-10-02 @ 16:22:17
Postat av: Sus i Hus

Tjohoo 170 poäng i lkl 1! Sneda sättande och pip. De tyckte att det var väldigt mycket motor i honom...nähä =) Pipandet och glädjeskutten vet jag inte hur jag ska träna bort. Tyvärr har de ställt in söket imorgon för de saknade domare. Men vi njuter desto mer för 1 priset i lydnaden! Härligt nu får vi träna in nya moment. Må gott i det trista vädret. Kram

2009-10-03 @ 16:12:42
URL: http://susihus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0