16/10


Igår la jag ett spår till Decibel, hon har varit i lite för högt tempo, inte så det stör men ändå något för högt så jag la serpentinspår. Hon fick verkligen tänka till och saktade ner  så jag ska lägga detta några gånger nu.

Decibel är en mycket trevlig unghund som är mycket rolig att jobba med. Hon har mycket energi, glad och samarbetsvillig. I dagsläget har hon en något för stor motor förhållande till hennes storlek med inslag av lite bitchighet:) Detta är dock något som jag inte lägger så stor vikt på, hon är ung och vill framåt vilket är positivt. Hon får ändå inte göra som hon själv vill. Jag tror och hoppas mycket på henne i framtiden.

I helgen ska vi på uppfödarkonferens, kusinen William fyller 2 år som ska ha kalas, jag ska även jobba en liten stund och förhoppningsvis hinner jag med att träna också.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Malin, Johan och Harry

Vi provade på grunderna i sök och budföring i helgen, det gick superbra och den lille killen älskade verkligen budföringen. Vi sänder många kramar från oss och den lilla nybörjar-supervaktaren =)

2009-10-18 @ 21:08:52
Postat av: Cilla, Liza och Lattja

Var och spårade med Liza igår....och hon tyckte det var jättekul.....tog spåren direkt och var mycket noggrann. Oj vilken trött vovve jag hade på kvällen :-)

2009-10-19 @ 15:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0